Iedere maandag gratis inloopspreekuur 17:30 - 18:30 uur!

Gehele maand September geen inloopspreekuur

Voor welke klachten?

Oefentherapie Cesar kan toegepast worden bij onder andere de volgende klachten:

Het bestrijden en voorkomen van klachten ten gevolge van beroep, hobby of sport

Sporten en hobby zijn ontspannende bezigheden. Werk is belangrijk voor het inkomen. Wat als deze bezigheden klachten opleveren. Dan kan een Oefentherapeut u helpen op een optimale manier bewegen. Gericht op uw sport, hobby of werk.

(Langdurige) klachten aan nek, schouders en rug

Klachten aan de nek, schouders en rug komen veel voor. Ze zorgen ervoor dat u beperkt wordt in uw dagelijks dingen. Dit kan komen door een veranderd beweegpatroon, overbelasting of spanning. Met een Oefentherapeut gaat u op zoek naar een manier om het beweegpatroon te optimaliseren en eventuele spanningen te verminderen.

Heup-, bekken-, knie- en enkelklachten (onder andere instabiliteit)

Lopen is een bezigheid die u bijvoorbeeld graag doet. Door deze klachten is deze bezigheid onmogelijk geworden. Dit kan komen door overbelasting, slijtage, terugkerende sportblessure, standsafwijking van de benen of verminderd gebruik van de beenspieren. Een Oefentherapeut helpt u deze klachten onder controle te houden in de activiteit die u graag met minder pijn zou willen uitvoeren.

(Spierspannings)hoofdpijn en CANS/TOCS (beter bekend als RSI)

Tegenwoordig moet veel achter de computer. Maar hoe zit u achter de computer? Merkt u dat u gespannen bent achter de laptop? Hoe kunt u deze klachten onder controle houden en toch uw computerwerk uitvoeren? Ik heb wel spanningsklachten, maar niet van de computer. Hoe zit dit? Een Oefentherapeut kan u helpen met deze vragen.

Verstoorde of afwijkende houdingsopbouw als scoliose, verlammingen, enz.

Een verstoorde of afwijkende houdingsopbouw kan verschillende oorzaken hebben. Een afwijkende houdingsopbouw kan komen door de bouw van uw skelet of een stand van het lichaam om de klachten draaglijk te maken. Een verstoorde houding kan ook komen door gewoontes. Een Oefentherapeut leert u deze gewoontes doorbreken en u bewust te maken van de afwijkende houding. Samen gaan we op zoek naar een optimale houding voor uw lichaam.

Orthopedische aandoeningen zoals artrose, osteoporose, ziekte van Scheuermann, enz.

‘Leer er mee leven’, is een zin die vaak te horen is als deze diagnose gesteld wordt. Helaas is dit niet altijd waar. Artrose en osteoporose zijn slijtage klachten. Wanneer u uw lichaam bewuster gaat belasten kunnen de klachten draaglijker worden. Samen met de Oefentherapeut kunt u op zoek gaan naar houdingen/bewegingen die optimaler zijn voor uw lichaam.

Neurologische klachten als hernia (HNP), ischias, Parkinson, MS, CVA, enz.

Neurologische klachten zijn niet altijd te verminderen. Bij deze klachten kan een Oefentherapeut Cesar u helpen om met de klachten om te gaan. Ook hier gaan we op zoek naar uw interesses en gaan we bekijken of we deze hobby of het werk weer uit kunnen voeren.
Bij een Hernia of ischias is uitstraling in het been de meest herkenbare. Bij deze klachten gaan we ervoor zorgen dat u bewust wordt van uw manier van bewegen. Daarnaast gaan we uw beweegpatroon veranderen, zodat het lichaam optimaler belast wordt.

Reumatische aandoeningen zoals reumatoïde artritis, Bechterew, enz.

Bij deze klachten gaat de Oefentherapeut op zoek, samen met u, naar een optimale manier van bewegen. Zodat u met de klachten om kan gaan.

Ademklachten, hyperventilatie, COPD

Te snel ademen, weinig lucht krijgen, snel uitgeput zijn. Dit zijn klachten die bij een verkeerde ademhaling horen. Tevens kunt u ook ‘vage’ klachten bij deze aandoening ervaren. Zoals bijvoorbeeld: Hoofdpijn, slappe/onzekere benen, duizeligheid, misselijkheid. Dit is een kleine greep uit de klachten die ervaren kunnen worden. De Oefentherapeut kan u helpen om bewust te worden van uw ademhaling en in te zien welke factoren effect hebben op uw ademhaling. Door u meer inzicht te geven in het proces krijgt u steeds meer mogelijkheden om uw ademhaling natuurlijker te laten verlopen.

Achterstand in motorische ontwikkeling van kinderen

Uw kind kan moeilijk mee met andere kinderen. Hij/zij vind het ook heel moeilijk tijdens de gymles. Hij/zij komt vaak met schaafwonden of blauwe plekken thuis door het vele vallen. Tijdens de behandeling wordt aandacht besteed aan onderwerpen die het kind moeilijk vind. Deze worden spelenderwijs aangeleerd, zodat het kind plezier beleeft aan bewegen en zich motorische vaardigheden spelenderwijs eigen maakt.